Tlačítková novela - změna zákona o ochraně spotřebitele
Od 6.1.2023 vchází v platnost novela zákona o ochraně spotřebitele. Nově musí naši zákazníci vědět:
1. Jak se staráme o ověřování recenzí?
- recenze v eshopu Mineralsbrno nejsou provozovány.
2. Nové zobrazování a počítání slev.
- slevové kampaně v eshopu Mineralsbrno nejsou provozovány. Případné slevy se mohou řešit jednotlivě se zákazníky.
3. Transparentní informování spotřebitelů.
Zboží - u jednotlivých vzorků jsou vždy informace o původu - lokalita, rozměry, stav
Doprava - (nově je zavedena zakonná lhůta 30dní pro odevzdání zboží zákazníkovi). Vše v eshopu máme skladem a vzorky jsou odesílány vždy obratem, nejpozději do 5 pracovních dní. V případě nějakého nepředloženého opoždění např. z důvodu nemoci nebo dovolené je zákazník informován emailem a tento stav je avizován v objednávkovém formuláři.
Platby - jsou specifikované v obchodních podmínkách a objednávkovém formuláři.
Identifikační údaje o provozovateli - nově musí být uváděny veškeré údaje o provozovateli. Ty máme uvedené v obchodních podmínkách a na stránce eshopu.
Reklamační řád - oficiální reklamační řád je v obchodních podmínkách. Případnou reklamaci nebo připomínku řešíme obratem ke spokojenosti zákazníka.
4.Změny VOP, zasílání návodů a přiládání nezbytných dokumentů do emailu.
- v rámci novely musí být zasílány návody k použití zboží elekronicky. Toto se minerálů a drahých kamenů asi netýká.... K emailu potvrzující objednávku se musí přikládat aktuální obchodní podmínky ve formátu PDF.
5.Změna tlačítka potvrzujícího objednávku.
-z tlačítka, které odešle objednávkuna eshopu, musí být zřejmé, že odesláním objednávky vzniká spotřebiteli povinnost platby za objednávku.
Radek Votava & Mineralsbrno